Haluaisitko kasvattaa seurasi harrastajamäärää? 

Miten taklataan tekijöiden puute ja aikaansaamattomuus niin, että seurasi saa lisää rahaa ja sinulla on enemmän aikaa (ja saat kaiken tämän helposti)?

Seurat Kuntoon- konsepti ratkaisee seuratyön haastavimpia ongelmia.

Petri Selkee

Seura-asioiden asiantuntija, valmentaja ja yrittäjä,

Star Sport Finland

V...tus, kyynisyys, tuska...

Jos olet tuskaillut seuratyön kanssa… tämä tulee olemaan tärkein koskaan lukemasi kirje…


Olet ehkä joskus tuskaillut seuratyön arjessa kuten minäkin, tiedät mistä puhun...sinulla on ajatuksia toiminnan kehittämiseen ja tiedät miten edetä, mutta ajan ja resurssien puute ahdistaa, eikä asiat etene.


Kun itse ensimmäistä kertaa huomasin, että olennaista ei ole se mitä minä teen vaan se, että löydän muita tekemään (esim tuotteistusta, markkinointia ja asiakaspalvelua). Otin melkomoisen riskin ja kylmän hien virratessa onnistuin joten kuten ja totesin, ei enää ikinä!

Kun aloin miettimään tuota riskiä, totesin että jos joku muu ottaisi riskin, olisi tilanne mukavampi. Tästä oivalluksesta syntyi Seurat Kuntoon- palvelu.

Tunnistatko seurassasi näitä haasteita?

  • Haluaisit kehittää seurasi toimintaa. Mutta aika kuluu tulipaloja sammutellessa ja arjen melskeessä.
  • Näet mahdollisuuksia uusien ryhmien perustamiseen, mutta resurssit eivät riitä. Pulaa on siis ajasta, tekijöistä ja rahasta.
  • Seurasi harrastajamäärää pitäisi kasvattaa. Mutta tekijöiden (ja rahan) puute rajoittaa vaihtoehtoja.
  • Tiedät, että markkinointia tulisi tehdä. Mutta et tiedä miten nykyaikainen markkinointi kannattaisi toteuttaa.

Tunnistatko seurassasi näitä yhteiskunnan haasteita?

  • Lasten määrä putoaa ja uusien ryhmien perustaminen vaikeutuu. Pienemmästä lapsimäärästä pitää saada suurempi osuus mukaan seuran toimintaan, jotta voidaan päästä edes samoihin (tai suurempiin) harrastajamääriin.
  • Tarve "kevyemmälle" harrastamiselle on lisääntynyt. Entistä useampi kaipaa kilpailun sijaan elämyksiä (esim. turnaukset ja leirit).
  • Työnteon vaativuus on kasvanut ja samaan aikaan vapaaehtoistyön tekeminen on muuttunut. Pidempiaikaiset vapaaehtoistyöntekijät ovat "katoavaa kansanperinnettä". :)

Metodin esittely

Tarjoa järjestelmä muutoksen toteuttamiseen, ei pelkästään tietoa. Mikä on se kaava / prosessi, jota seuraamalla asiakas kokee transformaation A —> B. Nimeä metodi. Esittele metodi tarkemmin.

SK metodi tarjoaa mahdollisuuden aloittaa uuden tai uudistetun toiminnan nopeasti ja helposti, ilman omia panostuksia asian kehittämiseen.


SK metodi sisältää myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja tuotteistuksen.


Suspendisse potenti. Nunc porttitor magna sit amet accumsan consequat. Donec semper, odio id blandit egestas, lorem erat imperdiet augue, at congue neque dui ac justo. Suspendisse lobortis elit ac massa sodales, id sollicitudin mauris porttitor. Integer vitae nisi quis erat iaculis sollicitudin ultrices in ligula. Sed commodo porta facilisis. Aenean eu odio a turpis porttitor posuere et sit amet justo. Vestibulum sit amet rhoncus leo. Nunc vestibulum metus ut ligula bibendum condimentum. Cras rhoncus metus quis purus ultrices finibus.

OMA NIMESI  //  Titteli tms.


Esittele itsesi.


Kerro keitä sinä autat ja miten: ”Autan henkilöä X tekemään asian Y, jotta hän voi Z.”


Mitä kokemuksia tai koulutusta sinulla on tähän alaan liittyen?


Mitä tuloksia olet saanut itsellesi tai muille ihmisille myymäsi metodin avulla?


Voit myös esitellä itsesi tarinan muodossa: Käytä 60 sekunnin myyntitarinaa (joka opetettiin 1. Live-intensiivissä)

Oma Nimesi

Esittelyssä...

Suomen kattavin hyvinvointikurssi

Lyhyt tuote-esittely.

Tuotteen nimi

Tagline tms.

Pidempi tuote-esittely

Myydään paitsi tuotteen sisältö, myös sen käyttökokemus (esim. oppimiskokemus, käyttöönoton kokemus). Lupaa nopeita, helppoja ja todistettuja tuloksia jos mahdollista. Kerro miksi tuotteesi toimii nopeammin ja paremmin kuin muut ratkaisut.


Verkkokurssin tapauksessa jokaiselle sen osiolle on hyvä antaa oma nimi ja kuvaus.

  1. 1
    1. osion nimi: 1. osion kuvaus.
  2. 2
    2. osion nimi: 2. osion kuvaus.
  3. 3
    3. osion nimi: 3. osion kuvaus.

Ominaisuuksia, hyötyjä ja merkityksiä

Kerro mitä tuote merkitsee asiakkaasi elämässä. Myös tuote avataan merkitysten kautta. Demonstroi kuvailun sijaan jos mahdollista - tehokkaampi tapa.

Hyöty 1

Listaa eri ominaisuuksia, hyötyjä ja merkityksiä tässä osiossa.

Hyöty 2

Kerro lisää tästä hyödystä.

Hyöty 3

Kerro lisää tästä hyödystä.

Hyöty 4

Kerro lisää tästä hyödystä.


Todisteet; faktat, tilastot, tulokset (omat ja muiden) jne.

Tarjoa todistusaineistoa, että tuotteesi toimii muillakin kuin sinulla itselläsi.


Tutkimustulokset: Esim. relevantit tieteelliset tutkimukset.


Kuvakaappaukset (esim. myynneistä, käydyistä keskusteluista).

Bonukset

01 Bonuksen nimi

Bonuksen kuvaus.

Bonusten tehtävä on lisätä paketin koettua arvoa.


Bonuspino ns. bonus bonanza: Anna 2-3 bonusta jos mahdollista.


Millaisia bonuksia? Bonusten tulee olla luonteva osa tarjousta ja liittyä relevantilla tavalla päätuotteeseen.


Esimerkkejä:

  • E-kirjan mukana äänite
  • Verkkokurssin mukana e-kirja
  • Ilmainen henkilökohtainen konsultointi (jossa voit myydä lisää)
  • Digiyliopiston mukana 6kk Campwiren käyttöä

Jokainen bonus tulee myydä omalla hyötyihin perustavalla copyllaan. Ilmoita jokaisen bonuksen (todellinen) arvo. Parasta olisi jos bonukset ovat myynnissä omina tuotteinaan niiden ilmoitettua arvoa vastaavaan hintaan.


ARVO: XX€

02 Bonuksen nimi

Bonuksen kuvaus.

ARVO: XX€

03 Bonuksen nimi

Bonuksen kuvaus.

ARVO: XX€

100%
RAHAT TAKAISIN
-TAKUU

Takuun nimi

Takuun kuvaus. Takuun idea on kääntää riskin tuntu asiakkaasta itseesi. Ostaminen ei ole riski, vaan tuotetta voi kokeilla rauhassa ensin ennen lopullista päätöstä - ”Osta nyt, päätä myöhemmin pidätkö tuotteen”


Korosta miten helppo rahat on saada takaisin - ”Maksamme rahasi takaisin emmekä kysy syytä palautukselle”


Kunnon takuu voi lisätä myyntiä todella paljon. Esim. asiakas saa pitää tuotteen tai osan siitä vaikka pyytäisi rahat takaisin.


Tarkka voimassaoloaika: Etämyyntilainsäädännön mukaan tuotteen saa palauttaa 14 vuorokauden ajan. Normaalia pidempi takuuaika voi lisätä luottamusta tuotettasi kohtaan merkittävästi.


On hyvä edellyttää, että tuotetta on edes yritetty käyttää, jotta sen saisi palauttaa.

Testimonialit; asiakaskertomukset ja endorsementit

Testimonialin otsikko

Asiakkaan antama suositus.

JANNA MÄKIAHOLAINEN  //  Suunnittelija

"Parrastani tuli kaksi kertaa tuuheampi!"

Asiakkaan antama suositus.

JAKE KALLIOLAINEN  //  Tubettaja

Klousaus

Mahdollisuus muutokseen asiakkaalle - kun hän ostaa tuotteen:

  • Ainutkertainen, ainutlaatuinen
  • Ajankohtainen
  • Rajattu tilaisuus, joka on vieläpä juuri umpeutumassa


Klousaustyylejä:

Tienhaara


Päätös: Valitsetko uuden maailman vain palaatko vanhaan maailmaasi?


Asiakas voi jatkaa vanhoja tapojaan ja vanhaa elämäänsä - ja kokea tuskaa - tai investoida tuotteeseen ja kokea selkeän muutoksen parempaan.


Hyötyjen kertaus


Muista, että saat hyödyt X, Y ja Z kun ostat tämän tuotteen.


Poistuva tilaisuus


Tämä tilaisuus muutokseen ei ole voimassa ikuisesti... toimi nyt.


Menetyksen pelko


Tämä tarjous ei tule toistumaan (näin hyvänä), joten toimi nyt.


Esim. bonusten poistuminen, hinnan nouseminen.

Hintavertailu

Saadaan tuote tuntumaan halvalta. Tuotteen arvon freimaus viestintässä sen hintaa selvästi korkeammalle. Esim. puhutaan kymppitonnien saavutetuista tuloksista copyssa kun tuote maksaa vain muutaman satasen. Huom. kaiken esitettävän tulee olla totta - älä keksi itsellesi edullisia tuloksia!

Esim. Kuinka paljon saman opin saaminen maksaisi asiakkaalle palkkaamalla henkilökohtainen valmentaja.

Kerro, että tuotteessa on kyse investoinnista, ei kulusta. ROI = Return On Investment perusteltu jo aikaisemmin copyssa.

Verkkokurssien verkkokurssilla on kokonainen moduuli hinnoittelusta ja bonuksista.

Suora toimintakehote

Kerro selkeä takaraja ostolle jos sellainen on.

Tuotteen nimi

Tagline tms.

Terveisin,

Oma Nimesi

Usein kysytyt kysymykset

Kirjoita kysymys tähän

What if I'm not good at copywriting?

How can I get this landing page template?

Avaa kysymys painamalla tästä

What if my product isn't a digital product?

What are the right questions to add here?

P.S. PS (Post Scriptum) -elementit luetaan aina myyntikirjeessä tai sähköpostissa. Ovat yhtä tärkeitä kuin pääotsikko, väliotsikot ja toimintakehote! Sisällytä PS-copyyn suora teksti-/ankkurilinkki klousaukseen tai ostolomakkeelle.


P.P.S. Esimerkkejä PS-elementin käytöstä:

1. Kiteytä tarjous - muistuta kaikista hyödyistä

2. Lisää bonus, joka tekee tarjouksesta vastustamattoman

3. Vetoa muihin henkilökohtaisiin syihin, joiden takia tuote kannattaa ostaa juuri nyt


Esim. Kannattava Facebook-mainonta: ”PS. Onko olemassa mitään muuta tapaa, jolla pääset eroon loputtomasta markkinointisi vaatimasta bloggaamisesta, vloggaamisesta ja somettamisesta… joka ei muutenkaan takaisi yhtään minkäänlaista myyntiä? …”

© 2019, Yrityksesi nimi